V roku 1953 sa v malom laboratóriu v San Diegu v Kalifornii traja zamestnanci začínajúcej spoločnosti Rocket Chemical Company púšťajú do vývoja sady antikoróznych látok a odmasťovačov pre letecký a kozmický priemysel.
Potrebujú 40 pokusov, aby vyvinuli celosvetovo známe zloženie vytesňujúce vodu. Ale práve na 40. pokus im to vychádza dokonale a rodí sa tak konečný produkt s názvom WD-40. WD-40 je skratka pre Water Displacement, 40th formula (česky: vytesnenie vody, formulácia č. 40). Tento názov pochádza priamo z laboratórnej knihy. Používal ju chemik, ktorý produkt vyvinul.
Prvou spoločnosťou, ktorá komerčne používa WD-40, je spoločnosť Convair, dodávateľ pre kozmický priemysel, a to ako prostriedok pre ochranu vonkajšieho plášťa rakety Atlas pred koróziou. Produkt funguje tak dobre, že niekoľko zamestnancov vynáša plechovky s WD-40 z továrne v krabičkách na obed, aby produkt mohli používať doma.
O niekoľko rokov neskôr zakladateľ a prezident spoločnosti Rocket Chemical Company Norm Larsen experimentuje s plnením WD-40 do aerosólových plechoviek. Myšlienka je tá, že by spotrebitelia mohli pro tento produkt nájsť uplatnenie tiež vo svojich domácich dielňach a garáži.
1953
Spoločnosť Rocket Chemical Company založili 23. septembra 1953 Norman B. Larsen, Gordon Dawson a John B. Gregory.
1957
Cy Irving preberá rolu prezidenta spoločnosti Rocket Chemical Company.
1958
WD-40 sa po prvý raz objavuje na pultoch obchodov v San Diegu v Kalifornii.
1960
Spoločnosť sa takmer zdvojnásobuje a rozrastá sa na sedem ľudí, ktorí predávajú v priemere 45 balení denne, a to priamo z kufrov svojich automobilov do železiarstiev a obchodov so športovým tovarom v celej oblasti San Diega.
1961
Prvá objednávka celého kamiónu produktu WD-40 určeného pre použitie pri odstraňovaní katastrof spôsobených hurikánom Carla, ktorý sa prehnal pozdĺž pobrežia Floridy. Produkt je použitý hlavne na sanáciu elektrických zariadení poškodených vodou.
1969
John S. Barry sa stáva novým prezidentom a výkonným riaditeľom spoločnosti a premenováva spoločnosť podľa jej úspešného a tiež jediného produktu na WD-40 Company.
1973
Akcie spoločnosti WD-40 Company sa stávajú verejne obchodovateľné v systéme OTC. Cena akcií sa v prvom dni obchodovania zvyšuje o 61%.
1983
Tržby dosahujú 50,2 miliónov dolárov. Veľa spoločností sa pokúša uviesť na trh napodobeniny, ktoré idú dokonca tak ďaleko, že kopírujú výraznú modro-žltú plechovku s malým červeným uzáverom. Počet zamestnancov: 38
1990
Prezidentom a prevádzkovým riaditeľom spoločnosti WD-40 Company je menovaný Gerald Schlief. Neskôr je menovaný do funkcie výkonného riaditeľa.
1993
WD-40 Company slávi svoje 40. výročie prelomením hranice predaja vo výške 100 miliónov dolárov. Spoločnosť je tiež zaradená na zoznam desiatich najvýnosnejších spoločností na burze cenných papierov NASDAQ.
1997
Prezidentom a výkonným riaditeľom spoločnosti WD-40 Company je menovaný Garry O. Ridge.
2001
“WD-40 Company pridáva do svojho portfólia značiek Global Household Brands. Vďaka pridaniu značiek X-14®, 2000 Flushes® a Carpet Fresh® sa WD-40 Company stáva lídrom na poli čistiacich a údržbových prípravkov pre domácnosť. Počet zamestnancov: 227 “
2003
Na trh je uvedená sada 3-IN-ONE Professional. Na trh v USA sa dodáva plechovka WD-40 Big Blast® s rozprašovacou tryskou pre široký postrek, ktorá umožňuje nanášať viacúčelový prípravok WD-40 Multi-Use Product rýchlo a efektívne na veľké plochy.
2004
WD-40 Company kupuje 1001®, špičkovú značku produktov na čistenie kobercov vo Veľkej Británii. Spoločnosť navyše rozširuje svoju sadu 3-IN-ONE Professional o vysoko účinný čistiaci odmasťovač, spúšťač motora a vysoko výkonné mazivo.
2005
WD-40 Company predstavuje WD-40 Smart Straw®, ktorý sa vyznačuje trvale pripojenou striekacou slamkou so systémom Spray 2 Ways™: tryska pre široký postrek so striekacou slamkou sklopenou smerom dolu a presná bodová aplikácia prípravku so striekacou slamkou vyklopenou nahor. Smart Straw tiež rieši problém číslo jedna týkajúci sa produktov WD-40, ktorým je častá strata malej červenej striekacej slamky. Sada 3-IN-ONE Professional je rozšírená o suché mazivo, ktoré pomáha mazať a chrániť všetky typy povrchov, bez toho, že by po sebe zanechalo mastné zvyšky. Okamžitý odstraňovač škvŕn na koberce a čalúnenie Spot Shot sa dodáva v praktickej sprejovej nádobke.
2008
WD-40 Company prechádza u svojich najobľúbenejších veľkostí plechoviek s viacúčelovým prípravkom WD-40 Multi-Use Product na aplikačný systém Smart Straw. Vďaka pomoci členov fanklubu WD-40 sa po prvý raz objavuje oficiálny zoznam 2 000 spôsobov použitia viacúčelového prípravku WD-40 Multi-Use Product. Spot Shot predstavuje dva nové produkty s praktickým rozprašovačom so spúšťou: Spot Shot Instant Carpet Stain and Odour Eliminator a Spot Shot Pet.
2009
WD-40 Company predstavuje WD-40 Trigger Pro®, neaerosólový produkt s rovnakým zložením WD-40 pre priemyselné aplikácie. WD-40 Company uvádza na trh značku BLUE WORKS®. BLUE WORKS je sada špeciálnych produktov na údržbu, ktoré boli vyvinuté výhradne pre priemyselné aplikácie a so zloženiami, ktoré prekračujú bežné odborové testy.
2011
“WD-40 Company využíva poznatky získané pri uvedení značky BLUE WORKS a predstavuje WD-40® Specialist®, sadu prvotriednych špecializovaných prípravkov pod značkou WD-40 zameranou na profesionálov. Východzia produktová sada zahŕňa vodeodolné silikónové mazivo, ochrannú bielu lítiovú vazelínu a penetračný sprej uvoľňujúci hrdzu, ktorý obsahuje technológiu Blu Torch™, patentovanú zmes syntetických prísad. Počet zamestnancov: 334 “
2012
WD-40 Company zakladá spoločnosť WD-40 BIKE Company, značku zameranú výhradne na prípravky údržby pre cyklistiku. Sada vysoko výkonných prípravkov pre údržbu WD-40® BIKE ponúka široké portfólio prípravkov, vrátane mokrých a suchých mazív na reťaze, vysoko výkonného odmasťovača, peniaceho umývacieho prostriedku na bicykel a ochranného prípravku na bicyklové rámy.
2013
WD-40 Company slávi 60. výročie. Produktová sada WD-40 Specialist sa rozrastá na osem produktov. Bolo pridaných ďalších päť produktov, vrátane odstraňovača hrdze Rust Remover Soak, dlhodobého inhibítora korózie Long-Term Corrosion Inhibitor, suchého maziva odolného proti nečistotám a prachu Dirt & Dust Resistant Dry Lube, odmasťovača strojov a motorov Machine & Engine Degreaser a spreja na čistenie elektrických kontaktov Electrical Contact Cleaner Spray. Na základe úspechu sady WD-40 Specialist sa WD-40 Company rozhoduje ukončiť výrobu značky BLUE WORKS, pričom využíva kľúčové poznatky a uplatňuje ich.
2014
WD-40 Company kupuje GT85, viacúčelový prípravok na údržbu bicyklov predávaný predovšetkým vo Veľkej Británii.
2015
WD-40 Company predstavuje v USA WD-40 EZ-REACH Flexible Straw™. S pripojenou 8”flexibilnou trubičkou, ktorá sa ohýba a drží svoj tvar, možno dosiahnuť i na bežne nedosiahnuteľné miesta: úzke inštalačné priestory, za bloky motorov, ťažko prístupné pánty, valčeky a podobne.
2016
V roku 2016 WD-40 Company prostredníctvom gélového maziva v spreji WD-40® Specialist® Spray & Stay prekonáva gravitáciu. Vďaka zloženiu, ktoré neodkvapkáva a nesteká, prípravok zostáva na mieste aplikácie a poskytuje 12krát dlhšie trvajúce mazanie na zvislých povrchoch a pohyblivých súčastiach. Počet zamestnancov: 445
2016
Neskôr v roku 2016 do rodiny WD-40 Specialist prichádzajú štyri nové vysoko výkonné mazivá. Ich vyspelá technológia určená pre priemyselné aplikácie zvláda špecifické výzvy pri vysokých teplotách, tlaku a vlhkosti a zároveň umožňuje ich vzájomné zamieňanie bez rizika následkov vzájomnej kontaminácie.
© 2021 WD-40 Company.
Všetky práva vyhradené
Výber regiónu zmení jazyk a/alebo obsah na WD-40.