Michal Sveda
17 Marec 2021
Pokiaľ prevádzka motocykla nie je plynulá alebo vždy po odjazdení určitého počtu kilometrov a tiež na začiatku sezóny, je dôležité vyčistiť karburátor. Karburátor motocykla je jeho nervovým centrom, okolo ktorého sa točí všetko ostatné. Jedná sa o veľmi prepracovanú súčiastku skladajúcu sa z mnohých súčastí s rôznymi a dôležitými funkciami. Niektoré z týchto súčastí možno rôzne nastavovať, aby sa menil pomer vzduch/benzín alebo aby motor bežal za studena, na maximum, na minimum atď. Každý výrobca motocyklov inštaluje do rôznych modelov motocyklov rôzne typy karburátorov. Ako vyčistiť karburátor motocykla?
Tieto karburátory sa môžu tiež navzájom veľmi líšiť, aj keď zdieľajú rovnaký pracovný princíp. Bez ohľadu na to však majiteľ motocykla musí vykonávať bežnú údržbu a čistiť karburátor, aj keď tento nespôsobuje žiadne problémy. Jedná sa o úkony ako je kalibrácia trysiek a prívodov vzduchu alebo korekciu nesprávneho nastavenia minima, maxima atď. Než budete pokračovať v bežnej alebo mimoriadnej údržbe karburátora motocykla, je bezpodmienečne nutné preštudovať si príručku pre údržbu a použitie motocykla a karburátora.
V závislosti na type motocykla je často nutné demontovať ochranné zakrytovanie, aby ste sa ku karburátoru dostali a mohli na ňom pracovať. Pred akoukoľvek ďalšou operáciou motocykel starostlivo umyte, aby sa zabránilo tomu, že zvyšky blata, piesku a asfaltu skončia vo vnútri karburátora a následne spôsobia jeho vážne poškodenie. Po umytí musí nasledovať dôkladné vysušenie. Následne odporúčame na karburátor aplikovať nástrekom väčšie množstvo viacúčelového prípravku WD-40 Multi-Use-Product, aby sa odstránili najodolnejšie zvyšky a uľahčila sa jeho demontáž.
Karburátor je pripojený k hlave piesta, vzduchovému filtru, spojovacej tyči plyn/vzduch a benzínovej hadičke vychádzajúcej z nádrže. Ak chcete vyčistiť karburátor motocykla, najprv uvoľnite skrutky (alebo iné upevňovacie systémy), ktoré držia vzduchový filter. Tento filter (v rôznych tvaroch a štruktúrach) je treba dôkladne preskúmať: niektoré filtre možno umyť alebo vyčistiť prefúknutím, iné nie, a pokiaľ sú upchaté, treba ich vymeniť. Ako vyčistiť karburátor motocykla?
Benzínová rúrka je bezpečne spojená s karburátorom pomocou kovovej alebo plastovej spony. Po uzavretí plniaceho ventila nádrže pomocou klieští stlačte jazýčky svoriek a potom vyberte hadičku z karburátora. Kábel vychádzajúci z ovládania plynu a (ak je dispozícii) systém automatickej regulácie vzduchu treba tiež odpojiť od hlavy karburátora. Vstup benzínu do karburátora je často vybavený malým palivovým filtrom, ktorý je treba skontrolovať a vyčistiť.
Karburátor je pripojený k motoru pomocou rôznych systémov. Jedným z najbežnejších je krátka objímka zo syntetického materiálu alebo gumy umiestnená na výstupe karburátora a spojená s ústím hlavy motora, ku ktorej je pripevnená kovovým pásikom. Jeho uvoľnením možno karburátor odpojiť. V niektorých prípadoch je karburátor pripevnený k hlave valcov pomocou cvokov. V takom prípade niekoľko dávok viacúčelového prípravku WD-40 Multi-Use-Product vám tieto cvoky pomôže uvoľniť. Karburátor možno teraz vybrať.
Prvou vecou, ktorú je treba skontrolovať, je stav tesnenia: tesnenie na pripojení k valcu a tesnenie (pokiaľ existuje) vložené medzi karburátor a vzduchový filter. Ich integrita a funkčnosť sú veľmi dôležité, pretože ich zarosenie, napučanie alebo praskliny spôsobujú poruchy alebo môžu dokonca spôsobiť zastavenie motora. Následne odstráňte benzínovú nádrž odskrutkovaním spodnej centrálnej skrutky, ktorá ju pripevňuje (nezabudnite túto činnosť vykonávať nad nádobou). Spodná časť je často znečistená usadeninami a zatvrdnutým materiálom. Plavák, ktorý je teraz jasne viditeľný, možno odmontovať odstránením malej oceľovej tyče, na ktorej sa otáča, a tiež odstránením kolíka pripojeného k plaváku. Skontrolujte taktiež tesnenie, ktoré je často nutné vymieňať. Umiestnite všetko do kontajneru a postriekajte diely veľkým množstvom viacúčelového prípravku WD-40 Multi-Use-Product, ktorý optimálne penetruje a čistí rôzne komponenty.
Karburátor má vstrekovače zmesi, nastaviteľné minimum, vzduchové trysky a škrtiacu klapku s čapom. Pokiaľ k tomu nemáte potrebnú zručnosť, jednoducho nechajte jednotlivé súčasti na mieste a prefúkajte otvory stlačeným vzduchom. Pokiaľ ste skúsenejší, karburátor môžete pri čistení rozobrať a vyčistiť viacúčelovým prípravkom WD-40 Multi-Use-Product tak, že pretiahnete oceľovým drôtom otvory v súčastiach a dáte pozor, aby ste ich neprepichli. Telo karburátora možno ponoriť do viacúčelového prípravku WD-40 Multi-Use-Product (ktorý je k dispozícii tiež v sudoch).
Keď je karburátor dokonale čistý, dôkladne ho osušte a znova zostavte. Umiestnite každú súčasť na svoje miesto a potom ju upevnite podľa vyššie uvedeného postupu, avšak v opačnom poradí. Venujte tiež pozornosť spojeniam hnacej tyče, ktorá musí byť ošetrená suchým PTFE mazivom WD-40 Specialist PTFE Dry Lubricant.
Upozornenie
Použitia, ktoré sú uvedené a opísané pre výrobky WD-40, boli spoločnosti WD-40 poskytnuté samotnými používateľmi. Tieto použitia neboli testované spoločnosťou WD-40 a nepredstavujú odporúčanie alebo návrh na použitie výrobkov WD-40. Zdravý rozum by sa mal používať vždy, keď používate výrobky spoločnosti WD-40. Vždy dodržiavajte návod na použitie a dbajte na všetky upozornenia vytlačené na obale.
7 February 2021
18 February 2021
© 2025 WD-40 Company.
Všetky práva vyhradené